مرد قصاب که به اتهام قتل زن جوان در پارکینگ دریاچه چیتگر بازداشت شده بود، سکوتش را شکست و به جنایت اعتراف کرد.

به ‌گزارش ایران، شامگاه دوشنبه ۲۴ شهریور، زن جوانی در پارکینگ دریاچه چیتگر به قتل رسید. بررسی‌های تیم جنایی و تصاویر دوربین‌های مداربسته پلیس را به یک مرد جوان رساند که گفته می‌شد خواستگار مقتول بوده است اما وقتی مأموران به سراغ وی رفتند مشخص شد از کشور خارج شده و به ترکیه فرار کرده است.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت سرانجام پس از حدود 6 ماه وی به ایران برگشت و دستگیر شد.

مرد جوان نخست منکر قتل بود اما بالاخره با گذشت 169 روز از این جنایت وی لب به اعتراف گشود. به دستور بازپرس ساسان غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت متهم بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس قرار گرفت.

گفت‌و‌گو با متهم

چرا این همه سکوت؟

برای اینکه از مجازات می‌ترسم. خیلی پشیمانم و حتی زمانی که در ترکیه بودم مراسم سوم، هفت و چهلم برای مقتول گرفتم و برای او یادبود برگزار کردم. اما هراس داشتم، از اینکه مجازاتم قصاص است و دلم نمی‌خواست به زندان بیفتم.
پس چرا به ایران برگشتی؟ خسته شده بودم. کابوس‌های شبانه لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد. از طرفی دلم برای دخترکوچکش می‌سوخت و دوست داشتم برایش کاری بکنم، دلم برای خانواده‌ام هم تنگ شده بود، همه اینها دست‌به‌دست هم داد تا برگردم.

چرا زن مورد علاقه ات را کشتی؟ من با مقتول در یک کانال تلگرامی آشنا شدم و کم‌کم رابطه ما صمیمی شد و از او خواستگاری کردم اما او هر بار بهانه می‌آورد و می‌گفت شرایط ازدواج ندارم. من که از کارهایش خسته شده بودم، به او گفتم برای آخرین بار همدیگر را ملاقات کنیم. اما من بازهم از او درخواست ازدواج کردم و مقتول هم همان حرف‌ها را تکرار کرد. جر و بحثمان بالا گرفت به من توهین کرد گفت ما از نظر فرهنگی یکسان نیستیم از این حرفش خیلی ناراحت شدم. دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، به‌خودم که آمدم او خونین روی زمین افتاده بود و من فرار کردم.

چاقو را از کجا آورده بودی؟ من در دماوند قصابی دارم آن روز به تهران که آمدم از شرق تهران یک چاقو برای کار قصابی‌ام به مبلغ 50 هزار تومان خریداری کردم.


دسته ها :
شنبه شانزدهم 12 1399

سه قاچاقچی موادمخدر که پس از ناکامی در فرار از دست ماموران، خودروی زانتیای خود را به آتش کشیدند، به دام افتادند.

به گزارش خراسان، ماموران پاسگاه انتظامی «هنزاء رابر» هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودروی زانتیا مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور توقف دادند اما راننده خودرو با بی‌توجهی به فرمان ایست نیروهای پلیس، به سرعت از محل متواری شد که در این هنگام ماموران خودرو را تعقیب کردند و پس از مسافتی، متهم بلافاصله اقدام به آتش زدن خودرو کرد.

در ادامه باهماهنگی ماموران و همکاری آتش نشانی خودرو خاموش شد . پس ازخاموش شدن آتش و بازرسی، ماموران ۸۰ کیلوگرم تریاک از خودرو کشف کردند و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان به مرجع قضایی تحویل شدند.

بنابراین گزارش، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل۹۸۷ کیلوگرم تریاک در عملیات شبانه ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش «زهکلوت» خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: ماموران یگان تکاوری۱۱۵بخش«زهکلوت»با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله سنگین موادمخدر از محدوده استان های جنوبی به مرکز کشور باخبر و طی یک عملیات شبانه در چند نقطه از محور «دلگان-زهکلوت» مستقر شدند.

وی ادامه داد: سه شنبه شب یکی از گروه های مستقر در این محور به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شد و به آن دستور ایست داد، اما سرنشینان این خودرو اقدام به فرار و تیراندازی به سمت ماموران کردند و پس از مواجهه با آتش پر حجم ماموران با به جا گذاشتن خودروی خود در تاریکی شب از دید ماموران خارج شدند.

وی با اشاره به کشف ۹۸۷ کیلوگرم تریاک از خودروی قاچاقچیان مسلح تصریح کرد: هر چند که طی این عملیات شبانه سوداگران مرگ برای فرار از قانون همچون تاریکی اعمال پلید خود به ظلمت و تاریکی شب متوسل شدند اما به لطف الهی با انجام تحقیقات و استعلامات بعدی به اطلاعات خوبی دست پیدا کردیم که منجر به شناسایی و دستگیری آن ها می شود.


دسته ها :
شنبه شانزدهم 12 1399

راد گفت: میزان تخفیف در طرح زمستانه کتاب نسبت به طرح‌های قبلی افزایش یافته است.

سولماز راد مدیر کتابفروشی «شهر کتاب بوستان» درباره طرح‌های فصلی فروش کتاب گفت: اشاره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها یا همان طرح‌های فصلی فروش کتاب بسیار خوب و مفید هستند و مخاطبان از آن‌ها استقبال می‌کنند. میزان تخفیف در طرح زمستانه کتاب نسبت به طرح‌های قبلی افزایش یافته است. به دنبال این اقدام، مردم از این طرح هم استقبال کردند. در واقع کتاب دوستان زمان برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب بیشتر کتاب تهیه می‌کنند.  به گمانم می‌توان این رویداد را از معدود اتفاقات مثبت در عرصه کتاب دانست.

وی افزود: مردم از طرح‌های قبلی فروش کتاب به ویژه طرح پاییزه کتاب که همزمان با هفته کتاب در سراسر کشور برگزار شد، به خوبی استقبال کردند. از سوی دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به موقع برای بازپرداخت به کتابفروشی‌ها اقدام کرد. این مسئله از نکته‌های مثبت در اجرای طرح پاییزه کتاب بود. امیدواریم این مسئله پس از اتمام طرح زمستانه کتاب هم انجام شود و شاهد بازپرداخت به موقع در این دوره طرح هم باشیم.

راد بیان کرد: درصورتی که میزان یارانه کتابفروشی‌ها و میزان زمان اعتبار طرح های فصلی فروش کتاب افزایش یابد، با روند بهتری در اجرای این طرح ها روبه رو می‌شویم. چون اصولا زودتر از موعد اتمام طرح، اعتبار کتابفروشی‌ها تمام می‌شود. با این حال کتابفروشان تمام تلاش خود را می‌کنند برای اینکه تخفیف اختصاص یافته به طرح‌های فصلی فروش کتاب به اکثر افراد حاضر در کتابفروشی تعلق بگیرد. به این ترتیب اینگونه یک فرد نمی‌تواند با کدملی دیگران هم کتاب تهیه کند؛ چون در این صورت این تخفیف به مشتریان کمتری اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ 


دسته ها :
شنبه شانزدهم 12 1399
X